Bedankt Australië, terug naar Azië - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Cindy, Marissa - WaarBenJij.nu Bedankt Australië, terug naar Azië - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Cindy, Marissa - WaarBenJij.nu

Bedankt Australië, terug naar Azië

Blijf op de hoogte en volg Cindy, Marissa

11 December 2016 | Maleisië, Kuala Lumpur

We moeten nog een paar dagen wachten tot ons paspoort in sydney aankomt, dus moeten we ons rondom de stad vermaken. We bezoeken een wildlife centrum om onze eerste kangaroes en koalas te kunnen zien. We mogen ze zelfs aanraken! We knuffelen hier dus wat met de kangaroes, gaan op de foto met een koala en bekijken de andere dieren. De andere dagen zoeken we tijdverdrijf met het bekijken en chillen op wat stranden en het kopen van nieuwe schoenen. Wanneer we horen dat onze paspoorten binnen zijn gaan we als een speer naar de ambassade!

Om dit te vieren trakteren we onszelf op een tour door het Opera house. We worden meegenomen door de enorme zalen en spieken zelfs nog een stukje tijdens de repetitie van het zwanenmeer mee. Je mag hier absoluut geen foto's maken, dus hebben we er maar twee genomen. Ook leren we nog wat over de ontwerpen, de bouw en de geschiedenis. Daarna hebben we een veerboot gepakt die ons langs het opera huis de haven uitvoer. Langs prachtige landschappen, stranden, hoge kliffen en gebouwen. Ja, deze stad heeft alles in een. Ze klopt van top tot teen. En o, oho o het voelt goed yeah om Sydney achter ons te laten en onze reis te vervolgen richting Melbourne. (Eindelijk!)

Als we de stad uit zijn rijden we al weer snel door de natuur en over een lange brug over de oceaan. We stoppen om van enorme uitzichten te genieten langs de kust. Zo komen we ook bij een blowhole. Een gat wat zich bevind tussen de rotsen. Wanneer de golven hoog genoeg zijn spuit hier 60 meter water omhoog. Met uitzicht op dit gat hebben we popcorn gemaakt en gedaan alsof we in de bioscoop zaten. Toen we onze weg langs de cliffs vervolgde kwamen we erachter dat er een stukje verderop een soort zwembad was ontstaan door de rotsen aan de zee. Een soort infinitypool. Hupsakee we nemen een duik. Hierna zoeken we een plekje om te slapen en vullen we het avondprogramma met de ukelele. Het volgende op het lijstje is Jervis bay. Hier wandelen we op het witste strand ter wereld. We vervolgen onze weg naar dolphin point. Het wordt een beetje eentonig om te lezen, maar wéér een mega mooi strand waar we wat rond huppelen. Ieder strand heeft hier zijn eigen schoonheid. Het ligt bijv. aan het einde van een bos waardoor er ook wilde dieren op het strand te vinden zijn of het ligt tussen twee hoge cliffs in. We hebben ook een strand gezien dat met eb een soort baai word met allemaal kleine eilandjes. Wanneer we weer opweg zijn komen we door een national park waar we onze eerste wilde kangaroes, varanen en egels spotten (Veilig vanuit de camper).

Omdat we nog maar 4 dagen over hebben, besluiten we 2 dagen veel kilometers te maken. Wat hier helemaal geen straf is omdat eigenlijk alles er zo mooi uit ziet. De omgeving voelt een beetje als de sound of music, we hebben het repertoire meerdere malen gezongen. We ontmoeten onderweg ook veel lieve mede kampeerders. Wanneer we over de diefstal vertellen biedt iedereen eigenlijk wel iets aan appels, bier, geld voor iets lekkers, een zakje snoep en veel lieve woorden. We blijven ons hier steeds over verbazen en voelen ons er soms wat ongemakkelijk bij. Een lieve oudere man wilt ons helpen door de antenne van de auto te maken en knipt een stukje van het hek af. En inderdaad, wanneer we onze weg weer vervolgen hebben we een stuk beter bereik. Thanks mate.

De enerlaatste dag komen we aan op Philip Island. We zijn hier naartoe gereden, omdat we gehoord hebben dat je hier pinguïns kunt spotten. Dit blijkt ook te kunnen, maar daar betaal je dan ook flink voor. Dit vinden we een beetje overdreven voor wilde pinguïns, dus we wandelen wat rond langs de cliffen aan de kust. Het lijkt hier wel teletubbie land. Zulke egale heuvels, roze en gele bloempjes en een lachend zonnetje erbij. Wanneer we een tijdje staan te genieten van de omgeving en naar de rotsen en de zee staren spotten we een gratis pinguïn! We spotten ook nog wat egels, grote witte eendenvogels met groene snavels, kangaroes, kaketoes en andere gekleurde vogels. Na deze fantastische wandeling sluiten we de dag af met een pizza en gaan naar onze laatste slaapplek.

De camper droppen we af in Melbourne en daarna gaan we de stad nog even verkennen. Eigenlijk zijn we nog lang niet klaar met dit land. Australië is prachtig. De mensen zijn echt ontzettend behulpzaam, oprecht nieuwsgierig en lief. Met gemengde gevoelens kijken we terug op de afgelopen 3 weken. Waar we onze reis hebben kunnen voortzetten door de lieve mensen van hier. Het belangrijkste hebben we weer terug: onze paspoorten. We maken ons klaar voor de lange vlucht, de volgende ochtend vliegen we naar Singapore.

Na een prima vlucht komen we aan bij Anne en Roeland waar we (nogmaals dank!!) een paar nachten mogen slapen. Heerlijk om weer eens in een huis ipv in een hotel of in een camper te zijn. Als we door de stad lopen, lopen we van de ene verbazing in de andere. De shoppingmalls hangen vol (maar echt) met kerstversiering en de gebouwen zijn mega hoog en groot. Savonds zien we de Garden by the bay. Dit zijn ongeveer 8 mega hoge en grote bomen vol met lichtjes die knipperen op de maat van een kerstmedley. Ook zien we een soort projectie show op waterfonteinen. Allemaal behoorlijk hi-tech en over de top, maar stiekem houden we hier wel van. De volgende ochtend hebben we eerst even afgekoeld in het zwembad en zijn we daarna naar het art museum geweest. Met als thema nog meer hi-tech en futuristische bende. Hier kan je bijvoorbeeld een tekening maken die ze vervolgens inscannen zodat je hem daarna bewegend op de muur ziet. De tekeningen reageren op bewegingen die wij maakte. We werden ook omringd door een digitale bloementuin vol met vlinders die dood gingen als je ze aanraakte. In een volgende kamer werden we omringd door duizenden ledlampjes die het heelal nabootsten. Heel lastig om uit te leggen eigenlijk, maar super vet om te zien. Het "letterlijke" hoogte punt hebben we voor het laatste bewaard. Om het beste uitzicht van singapore te krijgen zijn we stiekem op het dak van een hotel van 55 verdiepingen hoog gegaan. Dit is een extreem duur hotel met een infinitypool en een bar boven op het dak. Het hotel bestaat uit 3 torens en daarboven op een schip (wat volgens ons meer op een plat stokbrood leek). Het uitzicht op deze wereld stad was echt bijzonder. In satay street eten we met z'n alle een hapje en daarna gaan we zeer tevreden slapen.

Sochtends vroeg vertrekken we naar onze eerste bestemming in Maleisië. Genaamd Melaka. De stad trek veel toeristen uit eigen land en het is daarom extreem druk. De stad heeft wat bijzondere gebouwen en een weekend markt vol met karaoke. Hier hebben we heel hard om gelachen. Alle glitter pakjes, hoedjes en saté gekheid op een stokje nog eens aan toe. We zouden in deze stad 3 dagen blijven, maar na 2 dagen hadden we het eigenlijk wel gezien. We besluiten door te reizen naar Kuala Lumpur en daar het vliegtuig te pakken naar het eiland Langkawi.

Langkawi is een soort expeditie Robinson eiland, maar dan niet onbewoond. Snap je? De eerste dag zit lekker vol activiteiten. Zo gaan we op een truck dat tevens ook een boot is. Om het eiland ligt het vol met andere kleine eilandjes. We kijken onze ogen uit. Daarna pakken we een gondel om zo naar het hoogste puntje te gaan. We zien het bergachtige landschap, de oceaan en alle kleine eilandjes die er omheen liggen. We rijden op onze gehuurde scooter door de bossen en zien talloze apen. Onze weg leidt langs een bijzondere waterval in het midden van de natuur. We worden omringd door bos en rots. Omdat de waterval bestaat uit verschillende hoogtes kan je in sommige stukken water ook zwemmen. We zien een kleine fel rode slang voorbij zwemmen, dus wachten we even tot die uit het water is voor we erin durven.
De dag erna gaan we de rest van langkawi verkennen op de scooter. We komen langs wat toeristische trekpleisters en gaan daarna opzoek naar een andere waterval. Deze ligt weer midden in de natuur en ook hier nemen we een verfrissend duikje. We bekijken nog wat winkeltjes en boeken een mangrove toer voor de volgende dag. We besluiten de zonsondergang te bekijken bij een rooftop bar met uitzicht op zee. De zonsondergang zorgt weer voor een lucht die gevuld wordt met zo veel mooie kleuren. We genieten weer intens.

De mangrove tour!
De eerste stop is langs het bos waar aapjes lekker aan het badderen zijn. De kapitein doet zijn best om een aapje aan boord te krijgen, en wanneer dit lukt schiet de halve boot in de stres. Een grote gespierde man schuilt stampvoetend achter zijn vrouw, een baby ligt helemaal in een deuk en een kleine Chinese vrouw probeert zichzelf te beschermen achter een boei. Een hilarisch tafereel. Het aapje nam een snoei hoge duik het water in. We wisten niet dat ze zo van zwemmen hielden. Onze boot vaart met een rotgang door mangrove. We passeren grotten, een berg die lijkt op een gorilla en we kijken bij het voeren van adelaars, haaien en roggen. In de namiddag worden we weer bij ons hotel afgezet en is het alweer tijd om onze spullen in te pakken. Morge vliegen we terug naar Kuala Lumpur waar we nog 3 dagen hebben voordat onze tour in Thailand begint.

Volle bak aan het genieten... En wat gaat de tijd ineens snel. Bedankt allemaal voor jullie enorme lieve berichten en hulp! Wij gaan een warme kerst tegemoet en duimen voor een witte kerst bij jullie! X

• 11 December 2016 - 19:24

Joop:

Wauw meiden, nu ik zo jullie foto's zie en je verhalen nog eens lees, met als topper die GRATIS pinguïn,
    (hoe Hollands wil je het hebben!) begin ik me af te vragen of jullie van al die indrukken nog niet "vakantie moe" aan het worden zijn? Onwijs leuk verhaal en hoop dat ook de reis door Thailand onvergetelijk mag worden.
    Alle liefs en geloof me, wij worden niet moe van jullie foto's, dus stuur er maar lekker veel. Dikke kus.

• 11 December 2016 - 19:25

Janny:

jullie schrijven weer heerlijk, ik kan alleen maar zeggen wouwwwwwwwwwwwwwwwwww:)

• 11 December 2016 - 19:44

Coby Diepenhorst:

Zo dames

Dat ziet er allemaal geweldig uit leuk om te lezen al die verhalen.Geniet er nog van xxxx

• 11 December 2016 - 21:21

Debbie:

Goed verhaal! Nee maar echt!

• 16 December 2016 - 14:47

Geertje:

Way een prachtige reis. Haast teveel voor I reis. Liefs van Geertje.